🔴حمایت 508 نفر فعال دانشگاهی، حوزوی و عدالتخواه از عدالت‌خواهان شیراز در بیانیه ای خطاب به آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز و مسئولین دادگستری فارس


🔷بیش از 500 نفر از فعالان دانشگاهی و عدالت طلب سراسر کشور با انتشار بیانیه ای نسبت به محاکمه ۴ نفر از عدالت‌خواهان شیراز اعتراض کردند‌. متن این بیانیه به شرح ذیل است.


🔶متاسفانه در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و عدالتخواهان، باخبر شدیم که دادستانی شیراز چهار تن از فعالین مبرز عدالتخواه کشور ( آقایان #سلمان_کدیور و #حسین_شهبازی دبیران اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی کشور، #هادی_مسعودی عضو اسبق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی کشور و #مصطفی_پورخسروانی دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه های شیراز) را که دارای کارنامه روشن در تبیین و ترویج اندیشه امام و انقلاب هستند، به اتهاماتی همچون (نشر اکاذیب، توهین به مقامات و تشویش اذهان عمومی) که علی الظاهر با یک تفسیر مبسوط، قابلیت و ظرفیت برخورد با هر گونه فعالیت انتقادی و عدالتخواهانه را دارد با صدور قرار مجرمیت پای میز محاکمه آورده اند.


🔶به راستی منبعث از آموزه های امام (ره) و منطق رهبری و مصالح حکومت اسلامی و مردم، رواست که انرژی منتقدان و مصلحان در مسیر برخوردهای قضایی و امنیتی فرسوده و مستهلک بشود؟ و آیا سر دیگر این برخوردها، قهرا به جرات و جسارت یافتن زورمندان و مفسدان نخواهد انجامید؟!


🔶اما آنچه بر آلام این درد افزوده، این است که این روند تنها بخاطر یکی دومطلب انتقادی و گاه نصیحتی به نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس، #آیت‌الله_ایمانی شروع شده است. به راستی در باور چه کسی می گنجد که نماینده رهبری که باید بالاترین سعه صدر و تحمل را بنابه اهمیت و حساسیت موقعیت و جایگاهش، در مقابل منتقدین و مخالفین داشته باشند؛ با جوانان مومن و انقلابی چنین معامله ای بکند و به صرف کمترین انتقاد، پای آنها را به دادگاه جنایی امنیتی بگشاید؟ مقامی که شأن پدری بر آحاد گوناگون مردم استان را دارد، آیا شایسته چنین عملی است؟


🔶ما فعالان انقلابی و عدالت طلبی که این بیانیه را امضا میکنیم، به مسئولین دادگستری فارس جدا توصیه میکنیم که هر چه سریعتر به این روند که به نومیدی و جمود و دلسردی دامن خواهد زد، خاتمه بدهند و تمرکز خود را بر مبارزه با مفسدان و حق خواران و ستمکاران و زیاده خواهان و همچنین خدمت به این مردم رنج دیده و مستضعف قرار دهند.


🗯متن بیانیه و لیست عدالتخواهان حمایت کننده در پیوست آمده است